איך אתם יכולים לתרום להצלחת הצילומים של הילדים שלכם?
top of page

מהו הסוד להצלחת צילומי פעוטות וילדים?

החלטתם להשקיע בצילומים מקצועיים לאהובים הקטנטנים שלכם? אמנם הצלחת הצילומים תלויה ברובה בצלם, אבל חלק לא קטן מהתוצאה תלוי גם בכם, ההורים. במאמר שלפניכם תוכלו לגלות איך לגשת לצילומים מקצועיים של הקטנטנים שלכם ולצאת עם התוצאה הטובה ביותר.

החיוך הראשון, החיוך הראשון עם שתי השיניים, הפעם הראשונה שהם מחזיקים את עצמם על הבטן וגם ממש נהנים מזה, הצחוק המתגלגל הראשון, הצעדים הראשונים, ההברות המתוקות שלאיטן מתחברות למילים ועוד המון רגעים חדשים, מרגשים ויפים. השנים הראשונות לבייבי שלנו מלאות כל יום ברגעים כאלה שחייבים לתעד כדי לא לשכוח, כי מסתבר שזה עובר כל כך מהר.

הורים רבים מחליטים להשקיע בצילומים מקצועיים לבייבי שלהם. לכל גיל יש את הקסם שלו והאתגרים שלו, גם כשמדובר בצילום. כהורים חשוב לנו שהצילומים יצאו מושלמים, ושהילדים שלנו יצאו בתמונות במלוא תפארתם.

צילום פעוטות וילדים יכול להיות מאתגר בגילאים שונים, לכן אספתי כמה טיפים כדי לעזור לכם להגיע לצילומים ולהוציא מהם את המיטב:

1. אוכל ושינה לרעננות ושיתוף פעולה:

אז נתחיל מהבסיס. טיפ זה בעצם מורכב משני טיפים חשובים, אבל לא יכולתי להפריד ביניהם כי הם חייבים לבוא ביחד - אוכל ושינה. זה הבסיס לתינוק/פעוט שמח ורענן. את הצילומים כדאי לקבוע בשעות האולטימטיביות שבהן אתם יודעים שילדכם אחרי ארוחה טובה ושינה איכותית.

לתינוק/פעוט רעב או עייף יהיה קשה לשתף פעולה וליהנות מהצילומים. הסיבה לכך היא שלאחר כשעה שלמה של פעילות, הקטנטנים האלה מתחילים להיות עייפים וממצים את כל עניין הצילומים. משום כך, כדאי לתכנן את הצילומים בצורה יעילה, ובנוסף מומלץ להביא לצילומים משהו לנשנש גם לקטנים וגם לגדולים, תמיד אפשר לעשות הפסקת אוכל קטנה ואז להמשיך בצילומים.

2. הורים רגועים - ילדים רגועים:

לנו כהורים חשוב מאוד שהצילומים יצאו מושלמים. אנו משקיעים זמן, כסף ומחשבה. חשוב לנו שהכל יצא פיקס, שכולם יחייכו, יתנהגו יפה וישתפו פעולה. אז הטיפ הזה דומה לבדיחה על התחלה של ספר בישול מרוקאי, קודם כל תירגעו 😊.

תינוקות רכים וקטנטנים מרגישים את האנרגיה שלנו ובטח שגם הגדולים יותר. אני ממליצה להגיע לצילומים במטרה ליהנות ולשמור על אנרגיה חיובית ורגועה, כל השאר תשאירו לצלם. גם כשדברים משתבשים ולא הולכים כמתוכנן חשוב לשמור על אנרגיה טובה. אם אתם נהנים, גם הילדים שלכם יהנו, וכשנהנים רואים את זה בתמונות.

3. סבלנות, נותנים להם פשוט להיות:

סבלנות היא מילת המפתח, במיוחד כשמדובר בעבודה עם ילדים. יש ילדים שלוקח להם זמן להיפתח, וזה לגיטימי בהחלט. מתפקידנו לתת להם את הזמן שלהם להתרגל לסיטואציה, לצלם, למצלמה ולמקום החדש. כשמצלמים ילדים אין לחץ של זמן, נותנים להם פשוט להיות, ועם סבלנות אמיתית נוכל לקצור את הפירות.

4. ראש פתוח - הפתעות חיוביות:

הורים רבים מגיעים עם חזון מסוים לצילומים, חולמים על איך הצילומים אמורים להיראות ואיך הילדים יצאו בתמונות. זה מצוין, כי כשאנחנו יודעים מה אנחנו רוצים יותר קל לתכנן ולהשיג את המטרה, אבל כשמדובר בצילום תינוקות וילדים לפעמים התכניות שלנו לצילומים ספציפיים לא תמיד מתממשות, לעתים בגלל חוסר שיתוף פעולה/חוסר נוחות מצד הקטנטנים שלנו. במצב כזה אני מאמינה שצריך לכבד אותם ולזרום איתם.

לפעמים כשמגיעים בראש פתוח יוצאים דברים נפלאים, דווקא כי הם לא מתוכננים. איננו יכולים להכריח אותם לעשות משהו שהם אינם מרגישים איתו בנוח. עלינו לזכור שהמטרה האמיתית מהצילומים היא שנהנה ושתישאר לנו חוויה טובה. מתוך החוויה הטובה וההנאה, יצאו תמונות יפות שישאירו מזכרת וטעם מתוק לשנים רבות.

בטיפ זה אסיים ואומר, שכדאי להגיע עם חזון מסוים לצילומים, אבל לקחת בחשבון שלפעמים התכנית לא תלך כצפוי ולהבין שזה בסדר ולזרום עם השינוי, כי לפעמים הוא עשוי להוביל לדברים טובים, לפעמים אף יותר מהתכנית המקורית.

כעת אתם יודעים מה דרוש מכם, ההורים, כדי שהצילומים של האהובים הקטנטנים שלכם יהיו מוצלחים, וזיכרו - תמונות מוצלחות של תינוקות וילדים יגיעו ממקום טבעי, זורם ומהנה ולא ממקום מאולץ, לחוץ ומתוכנן מדי. השאיפה היא שיום הצילומים ייזכר כחוויה משפחתית משותפת, מהנה ומוצלחת, ומתוך כך התיעוד יוציא את אותה החוויה.

מוזמנים להגיב, להוסיף מידע, חוויות מצילומים ולספר כיצד המאמר תרם לכם.

נכתב באהבה ללקוחותיי ולכל ההורים שאוהבים לתעד ולצלם את ילדיהם,

אורלי לירז

מעוניינים לקבל הצעה לסשן צילומים מיוחד לבייבי שלכם? מוזמנים להשאיר פרטים באתר בדפים הבאים:

צילומי תינוקות ופעוטות באור טבעי:

https://www.orliliraz.com/baby-photography-naturallight צילומי תינוקות ופעוטות בסטודיו:

בחרו נושא שמעניין אתכם
מאמרים מומלצים
עקבו אחריי
  • Facebook Basic Square
  • Instagram Social Icon
bottom of page